سخنرانی شیخ نعیم قاسم آغاز شد

شیخ نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله دبیرکل شهید حزب الله رژیم صهیونیستی را خطری واقعی برای کل منطقه و جهان دانست و تاکید کرد: این رژیم اشغالگری‌های خود را محدود به فلسطین نمی‌کند.

به گزارش مشرق، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان طبق معمول سخنرانی‌های قبلی خود این سخنرانی را نیز با نام و یاد شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان آغاز کرده و گفت: ما در مقاومت به دست رهبر شهید ما سید حسن نصرالله پرورش یافته ایم و مواضع سید شهید ما برای ما دستورالعمل و کلمات ایشان چراغ راه ماست.

موجودیت رژیم اسرائیل بر کشتار و آوارگی استوار است

وی افزود: اسرائیل یک رژیم غاصب و اشغالگر و خطری واقعی برای کل منطقه و جهان است. این رژیم اشغالگری‌های خود را محدود به فلسطین نمی‌کند.

امکان جدا کردن جبهه لبنان از فلسطین وجود ندارد

این مقام حزب‌الله تاکید کرد: اسرائیل روی جنایت‌هایی که دیگران را می‌ترساند حساب باز کرده و آمریکا مطلقا پدرخوانده این رژیم است. هرگز امکان جدا کردن جبهه لبنان از فلسطین یا جدا کردن کل منطقه از فلسطین وجود ندارد. شهید سید حسن نصرالله هرگز ما را رها نکرده (روح بزرگ ایشان همراه ماست)، رزمندگان مقاومت همچنان با پیروی از راه رهبر شهید ما، با تجاوزات دشمن مقابله می‌کنند و ملت شهید نصرالله همچنان بر عشق او ثابت قدم هستند و امید ما به پیروزی حد و مرزی ندارد.

دشمنان حتی از نام و روح شهید حسن نصرالله وحشت دارند

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: حتی روح شهید سید حسن نصرالله هم دشمنان را به وحشت می‌اندازد و دستور این رهبر شهید ما اجرا می‌شود و ما دشمنان را شکست می‌دهیم و از سرزمینمان بیرون و ریشه کن می‌کنیم. رژیم اشغالگر صهیونیستی یک رژیم جعلی مبتنی بر کشتار، آوارگی و قتل عام بوده و روی جنایت‌های خود و حمایت‌های مطلقی که از آمریکا دریافت می‌کند حساب باز کرده است.

طوفان الاقصی حق مشروع فلسطینی‌ها است

وی ادامه داد: طوفان الاقصی با هدف رساندن پیامی به جهان به خاطر ۷۵ سال اشغالگری، قتل عام و تجاوزات رژیم اشغالگر در فلسطین صورت گرفت. طوفان الاقصی حق مشروع فلسطینی‌ها و همه متحدان آنهاست و نه لبنان و نه منطقه را هرگز نمی‌توان از جبهه فلسطین جدا کرد. رژیم اشغالگر پیش از این جز با مقاومت از لبنان خارج نشد و اکنون هم همینطور است.

اسرائیل به دنبال خاورمیانه جدید است

شیخ نعیم قاسم گفت: حمایت ما از فلسطینی‌ها در واقع حمایت از حق است؛ زیرا فلسطینی‌ها صاحبان حق هستند و بنابراین ما دامنه پروژه توسعه طلبانه رژیم اشغالگر صهیونیستی را محدود می‌کنیم و عرصه را بر این رژیم تنگ می‌سازیم.
وی تاکید کرد: اگر شیطان بزرگ، آمریکا، نبود اسرائیل نمی‌توانست به این جنایات خود و اشغالگری‌هایش ادامه دهد؛ زیرا اسرائیل به دنبال خاورمیانه جدید است.

مقاومت حزب الله مشروع و دفاعی است

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: ما همچنین به خاطر دفع خطر صهیونیست‌ها و جلوگیری از گسترش پروژه رژیم صهیونیستی، از فلسطین حمایت می‌کنیم. نتانیاهو به دنبال خاورمیانه جدید است و ما امروز در برابر خطر خاورمیانه جدید به روش آمریکایی- اسرائیلی قرار داریم.

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ما بارها تاکید کردیم که برای توقف عملیات‌های حزب‌الله علیه دشمن صهیونیستی، باید جنگ غزه به طور کامل متوقف گردد و تجاوزات به این باریکه پایان یابد. مقاومت ما مقاومتی مشروع و دفاعی بوده و هدف آن رد اشغالگری و آزادسازی سرزمین است. پروژه امروز در منطقه یک پروژه توسعه طلبانه صهیونیستی بوده و آنچه که ضروری است آزادی فلسطین است.

 ایران برای آزادی فلسطین از فلسطینی‌ها حمایت می‌کند

این مقام حزب الله در ادامه با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کرد: ایران با هدف آزادی فلسطین از فلسطینی‌ها حمایت می‌کند. حمایت از فلسطین برای ایران مایه مباهات و افتخار است و این کشور همه تلاش خود را برای ارتقا و تقویت شرایط فلسطینی‌ها به کار می‌گیرد.

وارد تقابل مستقیم با رژیم صهیونیستی شدیم

وی در پاسخ به فتنه افروزی‌های حامیان رژیم صهیونیستی در داخل لبنان و تلاش آنها برای تحریک مردم علیه مقاومت گفت: کسی که به لبنان آسیب می‌زند کسی نیست که از آنها دفاع می‌کند، بلکه کسی است که آنها را می‌کشد. ما اگر در برابر رژیم صهیونیستی نایستیم، این رژیم به اهدافش می‌رسد. ما به عنوان مقاومت، با افتخار با اشغالگران می‌جنگیم و ارتش صهیونیستی را هدف قرار می‌دهیم. این در حالی است که رژیم اشغالگر به وحشیانه‌ترین شکل ممکن کودکان، زنان و سالمندان را قتل عام می‌کند.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: پروژه اسرائیل یک پروژه مخرب و ویرانگر بوده و هدف آن نابودی مقاومت و حامیان آن است. تنها راه رسیدن به آزادی، استواری مقاومت و حمایت ملت مقاومت از آن است.

شیخ نعیم قاسم افزود: رژیم صهیونیستی هر کاری که می‌خواهد انجام می‌دهد و به هیچ قطعنامه بین المللی پایبند نیست. ما از ۱۷ اکتبر زمانی که رژیم صهیونیستی، جنایت تروریستی انفجار پیجرها را انجام داد، از جبهه پشتیبانی غزه به جبهه تقابل مستقیم با این رژیم منتقل شدیم.

مقاومت بها دارد؛ همچنان در میدان هستیم

شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: ما فداکاری‌های زیادی انجام داده‌ایم و از نسل‌های آینده محافظت کرده‌ایم. مقاومت بها دارد، اما در نهایت منجر به آزادی می‌شود. درست است که مقاومت در مرحله اخیر ضرباتی دریافت کرد اما همچنان ثابت قدم بوده و در میان میدان است.

رژیم صهیونیستی عامدانه نیروهای ارتش و یونیفل را هدف قرار می‌دهد

وی در ادامه به تجاوزات رژیم صهیونیستی به نیروهای یونیفل( نیروهای موسوم به حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) اشاره و تاکید کرد: رژیم اشغالگر عامدانه اعضای ارتش لبنان و یونیفل را هدف قرار می‌دهد و عبادتگاه‌ها، مساجد، کلیساها و کاروان‌های کمک رسانی را بمباران می‌کند. سوال ما این است که سازمان ملل و کشورهای غربی کجا هستند و چرا به خواسته گستاخانه اسرائیل برای خروج نیروهای یونیفل پاسخ نمی‌دهند؟ قطعنامه‌های بین‌المللی که آمریکا و غرب درباره آن حرف می‌زنند کجاست؟

معادله دردناک مقاومت/ موشک‌های ما به  حیفا و فراتر از آن رسید

نعیم قاسم گفت: آنچه که مقاومت در دو هفته اخیر انجام داده بسیار بهتر از چیزی بود که انتظار می‌رفت. ماموریت مقاومت، تحت نظر داشتن دشمن و انجام عملیات علیه آن در هر مکانی است. ما یک هفته پیش تصمیم گرفتیم که معادله دردناکی علیه دشمن اجرا کنیم و اکنون موشک‌های ما به حیفا و فراتر از آن رسیده است.

می‌توانیم هر نقطه در اسرائیل را هدف قرار دهیم

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: موشک‌های ما همچنین به تل‌آویو رسید و ۲ میلیون اسرائیلی را به پناهگاه فرستادیم و فرودگاه بن گوریون را تعطیل کردیم. ما می‌توانیم هر نقطه از فلسطین اشغالی را هدف قرار دهیم و نقطه مناسب را انتخاب خواهیم کرد.

با معادله جدید ضربه بزرگی به دشمن وارد کردیم

 وی خطاب به صهیونیست‌ها گفت : من به جبهه داخلی اسرائیل می‌گویم که تنها راهکار برای پایان این وضعیت آتش بس کامل است. من خطاب به شهرک نشینان صهیونیست می‌گویم که گفته‌های مقامات خود را باور نکنید و به کشته‌های خودتان در جنگ نگاه کنید.

این مقام حزب الله تصریح کرد: این ما هستیم که دشمن صهیونیستی را مهار کردیم. ما امروز دیگر در مرحله پشتیبانی نیستیم بلکه در رویارویی مستقیم با رژیم اشغالگر قرار داریم. رزمندگان جوان ما مشتاق جنگ با دشمن هستند و ما با معادله جدید خود ضربه بزرگی به دشمن وارد ساختیم. در معادله جدید ما همانطور که شهید سید حسن نصرالله می‌خواست، تل آویو، حیفا و فراتر از آن هدف قرار گرفت.

عملیات های مقاومت در عمق فلسطین اشغالی ادامه دارد

وی گفت: از آنجایی که دشمن صهیونیستی تمام لبنان را مورد تجاوز قرار می‌دهد ما حق داریم هر نقطه از خاک فلسطین اشغالی را هدف قرار دهیم و عملیات‌های ما ادامه دارد. به صهیونیست‌ها می‌گوییم که تنها راهکار، آتش بس جامع و پایان کامل در همه جبهه‌هاست و ما از موضع ضعف حرف نمی‌زنیم.

قدرت سازمانی خود را احیا کردیم وهیچ پست خالی وجود ندارد

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: مقاومت هرگز شکست نمی‌خورد، زیرا صاحب حق و زمین است و رزمندگان ما شهادت طلب هستند. ارتش اسرائیل شکست خواهد خورد و حزب الله با وجود ضرباتی که اخیراً دریافت کرد همچنان قوی است. ما توانستیم قدرت و سلامت خود را بازیابی کنیم و رهبری و فرماندهی سازمانی خودمان را احیا کرده‌ایم. باز هم تاکید می‌کنیم که در هیچ پستی در حزب الله جای خالی وجود ندارد و تحولات میدانی حاکی از قدرت ماست .

تاکید بر همبستگی و اتحاد ملی برای مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها

شیخ نعیم قاسم در ادامه خطاب به رزمندگان مقاومت گفت: شما مروارید جهاد، مظهر سربلندی، عزت، امید و بشارت دهنده پیروزی هستید. خداوند، جنایتکاران را به دست شما عذاب می‌کند و ما اعتماد زیادی به شما داریم.

وی در ادامه خطاب به مردم لبنان هم گفت: حمایت انسان دوستانه شما از مقاومت به ساختن کشورمان کمک می‌کند و این میدان است که واقعیت را نشان می‌دهد و تصمیمات را مشخص می‌کند. ما به حامیان مقاومت می‌گوییم که پیروزی با صبر و شکیبایی حاصل می‌شود. ای شریف‌ترین مردم، من به شما وعده رهبر شهیدمان سید حسن نصرالله را می‌دهم و می‌گویم که مطمئن باشید به خانه‌هایتان برمی‌گردید.

شیخ نعیم قاسم خطاب به حامیان مقاومت تاکید کرد: ما قدردان فداکاری‌های شما هستیم و هرگز شما را رها نمی‌کنیم و می‌دانیم که شما هم ما را رها نخواهید کرد. به مردم عزیز لبنان می‌گویم که همبستگی ملی شما امروز وحدت را افزایش می‌دهد و ما در کنار هم خواهیم بود. به حامیان مقاومت می‌گویم که فرزندان شما اکنون در میدان نبرد با دشمن غاصب هستند. شما واقعا شریف‌ترین مردم هستید و بدانید که همه ما سوار یک کشتی هستیم. حزب الله با مبارزان خود و توانایی‌هایش در میدان است و اتحاد حزب الله و جنبش امل با مردمی که در کنار مقاومت هستند ما را قوی‌تر می‌کند.

هشدار شیخ نعیم قاسم به صهیونیست‌ها درباره تداوم و پیامدهای جنگ بر این رژیم

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: ائتلاف ملی لبنان با مقاومت یک مسئله اصلی بوده و با وجود همه فتنه‌گری‌های دشمن و مخالفان، حزب الله همچنان با قدرت باقی خواهد ماند.

شیخ نعیم قاسم در پایان به صهیونیست‌ها هشدار داده و تاکید کرد که اگر جنگ ادامه پیدا کند، تعداد شهرک نشینان آواره و شهرک‌های خالی در شمال فلسطین اشغالی بیشتر خواهد شد و بیش از 2 میلیون صهیونیست در خطر قرار می‌گیرند.

این سومین سخنرانی معاون دبیرکل حزب‌الله بعد از شهادت سید حسن نصرالله است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس